Reklama
  • Poniedziałek, 13 marca (13:00)

    Wegetariańskie burgery

Składniki na 8 sztuk: 200 g kaszy jęczmiennej, 1 puszka czerwonej fasoli, 1 średnia cebula, 2 ząbki czosnku, ½ pęczka szczypiorku, 1 łyżka sosu sojowego, 2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki, ½ łyżeczki ostrej mielonej papryki, 1 szklanka bułki tartej, olej do smażenia, sól, pieprz.

Przygotowanie:

Reklama

1. Kaszę wsyp na sito, opłucz pod bieżącą wodą. W garnku zagotuj osoloną wodę (2 szklanki wody na 1 szklankę kaszy). Wsyp kaszę, gotuj 15-20 min. Fasolę przełóż na sito i opłucz pod bieżącą wodą. Rozgnieć widelcem. Cebulę pokrój w kostkę. Szczypior opłucz, osusz, posiekaj. 

2. Na patelni rozgrzej 2 łyżki oleju i zeszklij na nim cebulę. Do miski przełóż wystudzoną kaszę oraz cebulę, dodaj rozgniecioną fasolę, posiekany szczypiorek, przeciśnięty przez praskę czosnek, sos sojowy, słodką i ostrą paprykę; dokładnie wymieszaj. Następnie dodaj tyle bułki tartej, by masa miała zwartą konsystencję. Dopraw do smaku pieprzem i ewentualnie solą. 

3. Ręce zwilż zimną wodą i formuj z masy niewielkie kotleciki, lekko je spłaszczając. Następnie obtocz je w bułce tartej. Smaż na mocno rozgrzanym oleju, z każdej strony na złoty kolor. Podawaj w bułce, np. z plastrem pomidora, serem mozzarella i awokado.

Świat & Ludzie

Zobacz również

  • Składniki (4 porcje): ● szklanka kaszy gryczanej ● 2 posiekane ząbki czosnku ● korzeń pietruszki ● sól ● pieprz ● kurkuma ● tymianek ● jajko ● olej ● mąka więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.