Reklama
  • Poniedziałek, 14 września 2015 (13:05)

    Wegetariański gulasz pieczarkowy

Składniki na 4 porcje: 1 szklanka czerwonej fasoli, 1 duża cebula, 2-3 ząbki czosnku, olej, 3 różnokolorowe papryki, sól, 2 ziemniaki, 25 dag pieczarek, pieprz, 3 łyżki koncentratu pomid., papryka, zioła prowansalskie.

1 Fasolę namocz na noc. Następnego dnia zalej ją świeżą wodą i ugotuj bez dodatku soli na miękko (30-40 minut). W tym czasie cebulę oraz czosnek obierz, drobno posiekaj.

Reklama

2 Umyte papryki przekrój na połówki, oczyść z gniazd nasiennych, a następnie miąższ pokrój w dużą kostkę. Ziemniaki obierz, opłucz i także pokrój w kostkę.

3 W dużym rondlu lub garnku o grubym dnie rozgrzej 1-2 łyżki oleju. Wrzuć cebulę z czosnkiem, oprósz solą. Smaż, aż cebula się zeszkli.

4 Pieczarki dokładnie oczyść, opłucz i osusz papierowym ręcznikiem. Pokrój w plasterki, dodaj do cebuli z czosnkiem. Następnie wrzuć pokrojoną w kostkę paprykę. Przesmaż wszystkie składniki na ostrym ogniu. Następnie go zmniejsz i duś całość pod przykryciem przez 10-15 min.

5 Po tym czasie do naczynia z warzywami i pieczarkami wrzuć ziemniaki i ugotowaną osobno fasolę. Dodaj 3 łyżki koncentratu pomidorowego, mieloną słodką paprykę oraz zioła prowansalskie. Duś na małym ogniu razem jeszcze przez 30 minut. Dopraw do smaku solą oraz pieprzem.

czas ok. 90 min; porcja – 340 kcal, cena 2,40 zł

Świat kobiety
Więcej na temat:pieczarki | gulasz

Zobacz również

  • Składniki: 2 woreczki kaszy jęczmiennej (np. mazurskiej), 1 łyżka masła, 30 dag pieczarek, 2 duże cebule, 2 ząbki czosnku, 2 marchewki, 2 strąki czerwonej papryki, 1 szklanka bulionu, 1/2... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.