Reklama
  • Czwartek, 30 czerwca 2016 (13:10)

    Wegańskie burgery

Składniki na 3-4 porcje: 1 szkl. startej na grubych oczkach marchewki, 1 szkl. czerwonej soczewicy, 1 biała część pora (ok. 6 cm), 1/2 szkl. kukurydzy konserwowej, 15 dag pieczarek, 1/3 szkl. orzeszków ziemnych (najlepiej niesolonych), 3 łyżki skrobi ziemniaczanej, 2 łyżki bułki tartej lub kukurydzianej, 3 łyżki oleju rzepakowego lub słonecznikowego, garść rukoli i oliwa do podania, szczypta kurkumy, sól, pieprz ziołowy

1. Soczewicę opłucz na sitku i ugotuj według przepisu na opakowaniu. Odcedź, ostudź. Lekko rozdrobnij widelcem. Pokrój w plasterki por i pieczarki, wlej na patelnię 1/2 łyżki oleju i podsmaż. Posiekaj kukurydzę i orzeszki. Marchewkę z kurkumą podsmaż na patelni na łyżce rozgrzanego oleju. Gdy lekko zmięknie, przełóż do miski.

2. Soczewicę i podsmażone warzywa wymieszaj, dopraw. Dodaj kukurydzę i orzeszki, wsyp skrobię i bułkę tartą. Dokładnie wymieszaj.

Reklama

3. Piekarnik rozgrzej do 180ºC. Uformuj mokrymi rękami okrągłe placki o grubości ok. 1 cm. Na blaszce rozłóż wysmarowany olejem pergamin i połóż placki. Piecz ok. 30 minut, w połowie przewróć na drugą stronę. Podawaj z rukolą spryskaną oliwą.

Naj

Zobacz również

  • Składniki na 8 sztuk: 200 g kaszy jęczmiennej, 1 puszka czerwonej fasoli, 1 średnia cebula, 2 ząbki czosnku, ½ pęczka szczypiorku, 1 łyżka sosu sojowego, 2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki, ½... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.