Reklama
  • Środa, 1 lutego (15:00)

    Medaliony z komosy ryżowej

Składniki na 4 porcje: 150 g kaszy quinoa (inaczej zwanej komosą ryżową), 1 cukinia, 2 łyżki śmietany sojowej, 1 cebula, 1 ząbek czosnku, 5 łyżek oliwy, sól, pieprz,  parmezan do dekoracji.

Przygotowanie:

Reklama

Kaszę przepłucz pod bieżącą, zimną wodą. Wrzuć do garnka i zalej zimną wodą tak, by warstwa wody nad kaszą była tej samej grubości, co warstwa kaszy w garnku. Doprowadź do wrzenia i gotuj 12-15 minut. Zdejmij z ognia i odstaw, by przestygła.

Cebulę i czosnek obierz i posiekaj. Cukinię umyj i pokrój w drobną kostkę. Na patelni rozgrzej oliwę i podsmaż cebulę. Następnie dodaj cukinię z czosnkiem i smaż 10 minut, często mieszając.

Ugotowaną kaszę przełóż do miski i dodaj usmażone warzywa. Dopraw solą, pieprzem i śmietaną. Dokładnie wymieszaj.

Zwilżonymi w zimnej wodzie dłońmi formuj kotleciki. Na patelni rozgrzej 5 łyżek oliwy. Medaliony smaż po 5 minut z każdej strony. Podawaj od razu, posypane wiórkami świeżo startego parmezanu lub sera Grana Padano.

Zobacz również

  • Składniki na 8 sztuk: 200 g kaszy jęczmiennej, 1 puszka czerwonej fasoli, 1 średnia cebula, 2 ząbki czosnku, ½ pęczka szczypiorku, 1 łyżka sosu sojowego, 2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki, ½... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.