Reklama
  • Poniedziałek, 22 lutego 2016 (13:05)

    Kotlety z kaszy jaglanej

Składniki na ok. 10 sztuk: 1 szklanka kaszy jaglanej, 1 mały por, ½ pęczka szczypiorku, 2 jajka, 1 łyżka masła, olej do smażenia np. rzepakowy lub słonecznikowy, sól, pieprz

Przygotowanie:

1. Kaszę kilkakrotnie opłucz za każdym razem zmieniając wodę. Włóż do sita, sparz wrzątkiem. W garnku zagotuj 3 szklanki wody. Gdy zacznie wrzeć, lekko ją posól i wsyp kaszę. Gotuj pod przykryciem na małym ogniu 15-20 minut, do czasu, aż kasza wchłonie wodę. Wystudź.

2. Z pora usuń wierzchnie liście, opłucz pod bieżącą wodą, osusz i pokrój w półtalarki. Na patelni rozgrzej masło, wrzuć pokrojony por, smaż na średnim ogniu mieszając ok. 5 min. Wystudź. Szczypiorek opłucz pod bieżącą wodą, osusz papierowym ręcznikiem, drobno posiekaj. 

Reklama

3. Do miski włóż wystudzoną kaszę, dodaj przesmażony, wystudzony por, posiekany szczypiorek oraz jajka. Całość dokładnie wymieszaj. Dopraw do smaku solą oraz pieprzem. Z masy uformuj średniej wielkości  kulki i delikatnie spłaszcz je dłonią. Na patelni rozgrzej 2-3 łyżki oleju. Włóż kotleciki, gdy będzie już bardzo gorący, smaż z obu stron aż do zrumienienia.

Następnie ułóż je na papierowym ręczniku, aby osączyć nadmiar tłuszczu. Rada: Kotleciki przed smażeniem możesz opanierować w otrębach, np. żytnich lub owsianych. Świetnie do nich pasuje dip jogurtowo-czosnkowy.

Przygotowanie: 50 minut. Sztuka: 90 kilokalorii.

Świat & Ludzie

Zobacz również

  • Składniki na 8 sztuk: 200 g kaszy jęczmiennej, 1 puszka czerwonej fasoli, 1 średnia cebula, 2 ząbki czosnku, ½ pęczka szczypiorku, 1 łyżka sosu sojowego, 2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki, ½... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.