Reklama
  • Poniedziałek, 6 marca (13:00)

    Kotleciki z kaszy bulgur

Składniki: 2 szklanki suchej kaszy bulgur, 1 cebula, 1 czerwona papryka, sól, pieprz, pół łyżeczki mielonej słodkiej papryki, 1 opakowanie mrożonego szpinaku w liściach, paczka migdałów, ok. 1 szklanka mąki, 2 jajka, olej, mały kubek gęstej śmietany, 1 ząbek czosnku

Reklama

Przygotowanie:

1. Ugotuj kaszę według instrukcji na opakowaniu.

2. Obierz cebulę, pokrój w drobną kostkę i podsmaż na złoto.

3. Rozmroź szpinak.

4. Do ugotowanej kaszy dodaj cebulę. Dopraw do smaku mieloną papryką, solą, pieprzem.

5. Umyj paprykę, oczyść z nasion i pokrój na kawałki. Podsmaż. 6. Do ostudzonej kaszy dodaj jajka i 3/4 szklanki mąki. Uformuj niewielkie kotleciki. Obtocz je delikatnie w reszcie mąki.

7. Rozgrzej olej na patelni i na średnim ogniu smaż z dwóch stron.

8. Odsącz kotlety z nadmiaru tłuszczu, kładąc je na talerzu wyścielonym papierowym ręcznikiem. Przełóż do ciepłego naczynia.

9. Na tej samej patelni podduś szpinak, dodając do niego przeciśnięty przez praskę czosnek. Dopraw do smaku solą i pieprzem.

10. Na suchej patelni podpraż pokrojone na duże kawałki migdały. Oprósz je delikatnie solą.

11. Na talerz nałóż porcję szpinaku. Dołóż do niego łyżeczkę śmietany. Ułóż na tym kotleciki i paprykę.

12. Na całość wyłóż prażone migdały. Podawaj gorące.

Czas: ok. 1 godz. Poziom: średni, porcje: 4, ilość kalorii: 140 kcal/porcja.

Tele Tydzień

Zobacz również

  • Składniki: 2 woreczki kaszy jęczmiennej (np. mazurskiej), 1 łyżka masła, 30 dag pieczarek, 2 duże cebule, 2 ząbki czosnku, 2 marchewki, 2 strąki czerwonej papryki, 1 szklanka bulionu, 1/2... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.